Sunday, February 27, 2011

Seria neagra - Eroare judiciara

Pe langa cele 26 de litere cunoscute, alfabetul norvegian mai cuprinde trei vocale, plasate dupa z :

æ - vocala intermediara intre a si e care se pronunta  ca a-ul englez din "man"

ø -  care se pronunta ca grupul eu din termenul francez "peu"

å - care se pronunta ca o

<<Cand acceptase, cu oarecare retinere, sa studieze eroarea judiciara a carei victima fusese Aksel steier, o facuse datorita interesului pe care il prezenta cazul acesta pentru proiectul ei. La un moment dat - nu putea spune cu exactitate cand -, toata povestea incepuse sa aiba o viata proprie. Nu mai avea nimic de-a face cu institutul, cu cercetarea, Aksel Seier era o taina pe care o impartasea cu o doamna batrana, iar atractia pentru acest mister alterna cu vointa de a-i pune cruce odata pentru totdeauna.>>

Mi-a placut cartea, dar cred ca am avut asteptari prea mari - coincidenta este cuvantul de baza cand vine vorba de cartea asta. Un barbat rapeste si omoara copii intr-un mod greu de detectat si ii trimite mamelor cu un bilet "Ai primit ce ai meritat". Un politist si o cercetatoare, fosta profiler FBI sunt pe urmele lui. Cu ani in urma un barbat a fost condamnat pentru uciderea unei fetite si investigatiile de acum arata ca a ispasit o pedeapsa pentru o fapta pe care nu a comis-o. Dupa multe carti de Agatha Christie si dupa multe CSI-uri  si Lege si Ordine nimic nu ma mai surpinde :) imi doream sa fie ca trilogia Millennium, dar Stieg Larsson are farmecul lui neegalat din punctul meu de vedere de Anne Holt.

No comments:

Post a Comment