Thursday, January 5, 2012

Ultimele carti pentru 2011


Fara sa vreau am facut un experiment cu Paula si Casa spiritelor.  Invers decat au aparut,  am citit mai intai realitatea, apoi cartea. As zice ca mai mult mi-a placut Paula. Da, in mod sigur mi-a placut mai mult Paula. Dupa Casa spiritelor s-a facut film, dar nu vreau sa-l vad, nu cred ca ar putea sa fie in vreun fel o proiectie a cartii. Dupa zbuciumata Allende, m-am retras in mult mai fictionala Camilla Lackberg – Piaza rea am citit-o ca pe o tableta de ciocolata –devorand-o. The Hidden Child, fiind in engleza a mers mai greu, dar atat de multi imi place de Patrik (in concediu de paternitate in cartea asta) si de Erica (ea gaseste printre lucrurile mamei sale o medalie nazista si niste jurnale si incepe sa investigheze pana da de adevar) incat am citit-o savurand parca mai mult scenele de confort casnic decat  activitatea politieneasca. Aceasta este a cincea carte din serie, a 6-a inca nu a fost tradusa in engleza. Pe unele situri vad ca s-ar numi The Mermaid, dar pe Amazon, la preorder – apare ca fiind The Drowing, cu coperta din aceeasi gama cu The Hidden Child…ar aparea pe 15 martie, vom trai si vom vedea.

Cu Valul pictat a fost o intamplare, am vazut secvente la televizor din film si apoi in decurs de cateva zile am vazut cartea si am luat-o. Am citit-o pe indelete si mi-a placut, chiar daca se sfarseste deschis, dupa parerea mea. Te lasa cu intrebari, cu nelamuriri si cu o imensa parere de rau. Oricum, nu am putut sa mi-l scot din cap pe Edward Norton, actorul care il interpreteaza pe doctorul  Walter Fane. L-as fi vazut (daca nu ar fi fost filmul) mult mai uratel pe domnul doctor :) oh, Edward Norton.  Dupa ce am terminat cartea am vazut si finalul filmului – da,  iti mesteca si iti da mura in gura varianta cea mai placuta, ofera un pic de continuitate. Raman la carte, ca fiind mai faina.  In plan am sa citesc, tot de W. Somerset Maugham  Luna si doi bani jumate, carte despre care stiu mai nimic, dar atat cat stiu imi e deajuns ca sa vreau sa o citesc.
Durabila iubire de Ian McEwan (Enduring Love) http://www.youtube.com/watch?v=vjS6zwUx1hA – aceasta minunata, ciudata, induiosatoare, sufocanta  carte de dragoste, as zice. Nu cred sa fi citit vreo carte mai bizara. Cel mai mult m-a socat accidentul cu balonul, nu obsesia lui Jed pentru Joe. Mi-a fost mai mult mila de Jed si pe Joe l-am compatimit si l-am inteles in dorinta lui perpetua sa isi explice tot, sa gaseasca pentru orice o justificare, un raspuns.

No comments:

Post a Comment