Thursday, February 16, 2012

O floare intre flori - N. Grigorescu

Acum mai bine de un an am fost in vizita la MNAR si la ultimul etaj am vazut cel mai frumos tablou ever in conditiile in care am vazut mai multe tablouri in mai multe muzee, dar nici unul nu m-a impresionat atat de mult.

Despre tablou - Portretul fiicei pictorului Millet - pe care Grigorescu îl cunoaşte la Barbizon - este lucrat cu atenţie pentru detaliu, minuţios, cu tuşe fine. Fata, îmbrăcată în rochie albă, în atitudine şăgalnică, este înconjurată de un cadru de trandafiraşi alb-roz. Fundalul sugerează vegetaţia. Semnat şi datat dreapta jos, cu roşu: „Grigorescu 1870”. - sursa aici 

Este atat de frumoasa aceasta domnisoara, atat de diafana, si se uita atat sa sagalnic la tine incat te topesti pe picioare. Tabloul este foarte micut, dar te pironeste locului, te ia cu lacrimi cand te gandesti ca dra Millet e oale si ulcele, dar uite ce frumos o vedea Grigorescu si uite ce frumos a pictat-o. Un punct din timp este prins pe panza pentru mine si pentru tine pentru a ne minuna :)
Mi-am comandat saptamana asta un goblen dupa acest tablou - este cel mai apropiat lucru pe care il pot avea. Nu stiu cand o sa il fac - cat timp o sa imi ia, dar goblenul asta o sa stea la mine pe perete, mai devreme sau mai tarziu.

No comments:

Post a Comment