Sunday, March 4, 2012

vALLuntar -2


Nu am casa, nu am un balcon mare, nu am o gradina. Dar la cel mai recent Gaudeamus cautam o carte cadou pentru niste prieteni care urmeaza sa aiba o gradina si am cumparat – Gradinaritul modern intr-un climat in schimbare. Am frunzarit-o atunci, sa ma asigur ca are informatii utile si practice si tot citind din ea capitol dupa capitol m-am indragostit de ea si am pastrat-o :) Are un efect superb asupra mea, ma face sa visez cu ochii deschisi. Toate aspectele gradinaritului sunt abordate in asa fel incat te si vezi plantand in ghivece, organizand gradina, evaluand solul, facand compost.  Sunt sigura ca nu e putin de munca, dar imagineaza-ti o zi de vara, tu in gradina pe un sezlong, cu o carte in mana, inconjurata de flori minunate, crescute acolo unde tu le-ai pus in pamant cu mana ta. Cartea are tot felul de propuneri de amenajare a unei gradini, diferite plante care se potrivesc mai bine intr-un mediu sau in altul si o grafica explicita. Cel mai mult mi-a placut capitolul dedicat trandafirilor. Trandafirii au lipsit din gradina bunicii mele, o mare iubitoare de flori, si sper sa reusesc sa o conving pe mama sa planteze ea trandafiri, mai ales ca autorul sustine cultivarea trandafirilor in plantatii mixte, intre flori perene.
Crocus mic la mine pe balcon
 Ce am facut eu ? Am cumparat bulbi in toamna. Cativa bulbi de Crocus sunt pusi in ghivece pe balcon, deocamdata sunt doar asa :

via tropical-flower.net
I-am cumparat mamei niste bulbi de Allium, floarea mi-a atras atentia din carte, sunt cateva fotografii superbe cu aceste flori (si coperta)
Titul pare a fi pompos, dar este o carte utila, scrisa frumos si bine documentata.


Muscata





Primavara de la mine din balcon :) 


Acest post face parte din campania vALLuntar 
Din aceeasi serie mai face parte si cartea Poveste de dragoste africana - giveaway.

11 comments:

  1. Ar trebui sa citesc si eu asta ca am impresia ca mi-am incecat singura floare. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. daca ai mai multe umbra la tine acasa, iti pot da o violeta :) rezista si infloreste mai tot timpul. ce zici ?

      Delete
  2. Noi eram prietenii cu pricina sau alti norocosi :)?
    N-am stiut ca ai mai cerut o carte, felicitari! Te chem la mine vara si iti exploatez priceperea la gradinarit!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Raluca, da voi erati prietenii cu pricina :) asta este o carte de la mine din biblioteca, am cumparat-o pe D (dar o s ama revansez eu fata de el si fata de gradina voastra) am mai cerut o carte, tot despre gradini, dar o primesc saptamana asta, am cateva zile sa ii dau de cap.

      Delete
  3. E tare buna o carte din asta la casa omului caruia nu-i rezista nicio planta.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sa stii ca este - mai ales ca sa iti dea incredere in fortele proprii. Imi place sa cred ca o sa am ocazia candva sa pun in practica mai multe idei din carte. In unele privinte mi-a schimbat parerea. De ex eu credeam ca trandafirii trebuie plantati la linie, ordonati si sa fie doar ei singuri, cand colo tipul asta spune ca trebuie sa fie pusi printre alte flori, sa ii lasi sa se "salbaticeasca" -

      Delete
  4. Foarte original! Pana acum am citit numai literatura...frumos si util. Felicitari pentru implicarea in campanie!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pot spune cu mana pe inima ca nu ma dau in vant dupa cartile in genul "cum sa", dar asta este scrisa intr-un stil aparte care te face sa sufleci manecile si sa te apuci de treaba :)

      Delete
  5. si eu ma bucur sa descopar carti din alte domenii:) felicitari pentru alegere

    ReplyDelete
  6. ce frumos! eu am o problema cu un trandafir japonez sau ce natie o fi cu ochi oblici. nu infloreste deloc dar are la frunzeeee. o carte ca cea descrisa de tine e utila mereu!

    ReplyDelete
  7. interesanta carte. eu am casa plina de flori. si eu am violete, sa stii :D

    ReplyDelete